مدیریت اطلاعات خانوار در دست ثبت احوال
مدیریت اطلاعات خانوار در دست ثبت احوال
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان بیان کرد: از پانزدهم آذرماه سال جاری مدیریت پایگاه اطلاعات خانواده و خانوار در استان سیستان و بلوچستان از سازمان هدفمندی یارانه‌ها به ثبت احوال واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «نخل و نور»، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل ثبت‌احوال سیستان وبلوچستان، علی رحمتی بیان کرد: ازاین‌پس تمامی تحولات هویتی از جمله ازدواج، ولادت، فوت و سایر تغییرات اسنادی به‌صورت کاملاً مکانیزه و به‌روز در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار می‌گیرد تا تصمیم‌گیری‌ها در حوزه یارانه‌ها بادقت بیشتری انجام شود.

وی افزود: شهروندانی که متقاضی تفکیک اعضای خانواده در بحث یارانه‌ها هستند، می‌توانند بدون مراجعه حضوری و تنها از طریق درگاه خدمات الکترونیک ثبت‌احوال به نشانی ncr.ir درخواست خود را ثبت کنند. این درخواست‌ها توسط همکاران ثبت‌احوال بررسی و نتیجه به‌صورت مکانیزه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: از پانزدهم آذرماه، این داده‌ها در اختیار تحلیلگران، فرمانداران و سیاست‌گذاران استان قرار می‌گیرد تا بتوانند از آمارهای دقیق جمعیتی در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان استفاده کنند. در همین راستا «اتاق رصد جمعیت» در ساختمان اداره کل ثبت‌احوال زاهدان راه‌اندازی شده و در زمان مقرر، بازدید اصحاب رسانه از این اتاق انجام خواهد شد.

رحمتی همچنین از رونمایی اتاق گنجینه اسناد و هویتی ثبت‌احوال خبر داد و گفت: این اتاق شامل اسناد هویتی مفاخر، مشاهیر، علما و شهدای شاخص استان است که از فردا در طبقه دوم اداره ثبت‌احوال شهرستان زاهدان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. بازدید از این گنجینه برای عموم مردم آزاد و رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات نوین ثبت‌احوال استان خاطرنشان کرد: مرکز تجمیع چاپ اسناد هویتی نیز در ساختمان اداره ثبت‌احوال زاهدان فعال است. همچنین صدور گواهی ولادت و وفات به‌صورت کاملاً غیرحضوری و مکانیزه از طریق سامانه «صحیح» انجام می‌شود و شهروندان دیگر نیازی به مراجعه حضوری به ادارات ثبت‌احوال ندارند. علاوه بر این، صدور گواهی تعهد نیز به‌تازگی رونمایی شده و از طریق همین سامانه قابل درخواست است.

انتهای خبر/